facebook_page_plugin

Co i jak...


Pierwsza wizyta trwa około godziny. Dokonane zostają niezbędne pomiary ciała oraz przeprowadzony wywiad żywieniowy i zdrowotny. Ważny jest styl życia, aktywność fizyczna, upodobania kulinarne, rodzaj i ilość spożywanych posiłków.

Na podstawie zebranych informacji zostaje przedstawiony indywidualny plan odchudzania. Od razu następuje zapoznanie z podstawowymi zaleceniami żywieniowymi i omówienie jadłospisu na pierwszy tydzień.

Ilość i częstotliwość wizyt ustalana jest indywidualnie. Zwykle konsultacje odbywają się co dwa tygodnie. Pozwalają na skorygowanie ewentualnych błędów, monitorowanie postępów i dokonywanie zmian w jadłospisie.

Wizyty te motywują osoby borykające się z nadwagą do działania.

Po osiągnięciu wyznaczonego celu czyli zrzuceniu zbędnych kilogramów należy przejść w etap stabilizacji wagi.

Niebezpieczeństwem wszystkich diet jest powrót do dawnych nawyków żywieniowych. Żeby nie powstał efekt jo-jo, po zakończeniu diety należy racjonalnie urozmaicać odżywianie. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie konsultacji z przedstawieniem zasad zdrowego odżywiania, które zostanie wprowadzone w życie już na stałe.

 

Twój cel staje się moim celem


Podchodzę do każdego Klienta indywidualnie rozpatrując upodobania, styl życia, preferencje odżywiania, nawyki a także schorzenia, rodzaj pracy i aktywność fizyczną.

W układanych przeze mnie indywidualnych planach żywieniowych nie stosuję  odżywek czy preparatów zastępujących posiłki. Korzystam z ogólnodostępnych produktów spożywczych.

Staram się pokazać, że zmiany w zwyczajach żywieniowych są możliwe do realizacji, nawet jeśli wydaje się to nieosiągalne ze względu na codzienne obowiązki.

Korzystając z moich usług można liczyć na zdrowe odchudzanie z miesięcznym spadkiem wagi na poziomie od 2 do 6 kilogramów i taka średnia  utrata masy ciała gwarantuje, że odchudzanie jest bezpieczne i nie wyniszcza organizmu.

 

Ocena wyników


waga

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo oszukuje siebie samych w sprawie jedzenia. Tymczasem wystarczy rozmijać się z dietą częściej niż raz czy dwa w tygodniu, żeby skutecznie sabotować własne wysiłki. Błędy dietetyczne polegają nie tylko na jedzeniu nie tego, co trzeba, ale także na jedzeniu tego, co trzeba, ale nie wtedy, kiedy trzeba. Najlepszym sposobem monitorowania diety jest prowadzenie dziennika, w którym zapisuje się wszystkie posiłki i przekąski spożyte w ciągu dnia (łącznie z napojami).

To banalne, ale ludzie tym bardziej przestrzegają wymogów diety, im częściej myślą o tym, co jedzą. Kiedy przestaje się zwracać uwagę na to, czym się odżywia, łatwiej o potknięcie. Dlatego prowadzenie dziennika diety (zwłaszcza na początku kuracji) ma zasadnicze znaczenie dla powodzenia całego procesu odchudzania.

Istotnym czynnikiem sukcesu jest monitorowanie postępów. Każdego dnia patrzymy na siebie w lustro i często nie dostrzegamy małych spadków wagi i powolnego znikania tłuszczu, przez co wiele osób sądzi, że w ogóle nie zbliża się do celu albo inaczej: nie zauważa, że stoi w miejscu. Właściwa ocena postępów jest najlepszą motywacją!

Wiele osób podejmujących walkę z nadwagą szybko popada w zniechęcenie. Najczęstszym powodem są trudności w realizacji planu diety (często też połączonego z wysiłkiem fizycznym) lub brak rezultatów.

Większość ludzi monitoruje postępy najbardziej tradycyjną metodą - ważąc się na wadze. Waga ciała może się wahać w granicach 1-3 kg w ciągu tygodnia lub nawet dnia - między innymi w zależności od tego ca pijemy, jemy i czy ćwiczymy. W przypadku osób bardzo otyłych te różnice mogą być jeszcze większe. Z reguły jednak wiążą się ze zmianą ilości wody, a nie spalaniem kalorii czy utratą tłuszczu.

Błędy w diecie i niedobranym wysiłku fizycznym mogą prowadzić do utraty mięśni i przyrostu tłuszczu. Zwykła waga nie pomoże znaleźć odpowiedzi na pytanie czy tracimy tłuszcz czy mięśnie.

Można również robić realne postępy nie tracąc na wadze. Ponieważ mięśnie są cięższe od tłuszczu, można spalać tłuszcz i budować mięśnie a mimo tego waga ciała się nie zmieni. Mimo, iż sprawność będzie wzrastać, ważąc się na tradycyjnej wadze, nie dostrzegamy zmiany wagi i przeżywamy niepotrzebne rozczarowanie.

Do niedawna pomiar stosunku procentowego wagi tłuszczu do wagi ciała był sprawą trudną i kosztowną. Teraz istnieją różne przyrządy, które są dostępne i wygodne w użyciu. Jednym z nich jest pomiar bioelektrycznej analizy impedancji za pomocą specjalistycznej wagi, który trwa kilka sekund. Jak przy wszystkich pomiarach - ważne jest, by przeprowadzać  je o stałej porze.